第10章 ギュゲスの失敗

第10章 ギュゲスの失敗

 μὲν δὴ ὡς οὐκ ἐδύνατο διαφυγεῖνἦν ἕτοιμος δὲΚανδαύληςἐπεὶ ἐδόκεε ὥρη τῆς κοίτης εἶναιἤγαγε τὸνΓύγεα ἐς τὸ οἴκημακαὶ μετὰ ταῦτα αὐτίκα παρῆν καὶ  γυνήἐσελθοῦσαν δὲ καὶ τιθεῖσαν τὰ εἵματα ἐθηεῖτο  Γύγης.

彼が逃げることができないと見て、彼は準備ができていた。カンダウレスは、寝る時間だと思い、ギュゲスを寝室に連れて行った。その後、すぐに妻もやってきた。彼女が入室し、衣服を脱ぎ始めるのをギュゲスは見つめていた。

ὡς δὲ κατὰ νώτου ἐγένετο ἰούσης τῆς γυναικός ἐς τὴνκοίτηνὑπεκδὺς ἐχώρεε ἔξωκαὶ  γυνὴ ἐπορᾷ μιν ἐξιόνταμαθοῦσὰ δὲ τὸ ποιηθέν ἐκ τοῦ ἀνδρὸς οὔτε ἀνέβωσεαἰσχυνθεῖσα οὔτε ἔδοξε μαθεῖνἐν νοῶ ἔχουσα τίσεσθαι τὸνΚανδαύλεα.

彼が逃げることができないと見て、彼は準備ができていた。カンダウレスは、寝る時間だと思い、ギュゲスを寝室に連れて行った。その後、すぐに妻もやってきた。彼女が入室し、衣服を脱ぎ始めるのをギュゲスは見つめていた。

[3] παρὰ γὰρ τοῖσι Λυδοῖσισχεδὸν δὲ καὶ παρὰ τοῖσιἄλλοισι βαρβάροισι καὶ ἄνδρα ὀφθῆναι γυμνόν ἐς αἰσχύνηνμεγάλην φέρει.

彼女が寝所に向かうときに背を向けたので、彼はすばやく外に出た。そして彼女は彼が出ていくのを見た。夫によって行われたことを知った彼女は、恥ずかしさのあまり叫びもせず、また気づいていないふりをしたが、心の中ではカンダウレスに復讐することを決意していた。